esmaspäev, 13. juuli 2009

''... nagu püüaksin mõnda haruldast isendit, näiteks niidu-võiliblikat..''

Ma olen temaga vist jälle tülis. Oma arvutiga, ma mõtlen. Üleeile ei tahtnud ta, et ma uut postitust kirjutaksin ja avas Writer'it tervelt 30 minutit.
32.minutil sai mu kannatus otsa; ma loobusin.
38. minutil sain programmi suletud. Ilma seda kordagi lõpuni avamata. Olgu õnnelik oma krutski üle. Ta vahel unustab, kelle käes hiir on. See oli lihtsalt minupoolne vastutulek talle; las arvab, et võit jäi temale.

Üleüldse on force majeure minu tulevikuplaanide voolimise kuidagi liiga usinalt oma nähtamatutesse kombitsatesse võtnud. Kuidas mulle ei meeldi asjad, mis ei sõltu minust. Sest ma ei mõista neid ega näe nende taga määratud positiivset või konstruktiivset tulemit. Peale selle tekitavad ootamatud plaanimuutused lihtsalt kõleda ja pisikese ussikese tunde, keda iga rästas maast sakutab ning kalur oma suva järgi konksu otsa topib. Ka ussidel on õigus vabale tahtele! I guess..
Kuna sel aastal jääb siis minust mitteolenevatel põhjustel 'välismaal' käik ära, vaatan, ehk pakub kohalik turg midagi. Midagigi. Ja lähen homme Tartusse. Vaatan oma põõsaalused valmis, kus magama hakkan. Või kuhu sattuma ei peaks.

Ma tegelikult siiamaani ei uskunud, et mingi kirjandusteos inimeste mõttemaailma saab muuta. Näib, et taaskord olen ennast lollitanud ja iseendal selle koha pealt silma kinni pigistanud. Nüüd tegin lahti.
Lõpetasin täna inglastega, konkreetselt siis Fowles'i ja tema ''Liblikapüüdjaga''. Et aeg on hiline ja mul homme vaja mõjuv olla ja seejärel veel Dorpatisse jõuda, pean und jutustamisele eelistama ja ülevoolavamad muljed raamatust järgmisesse postitusse jätma.

Aga ma tahan ka oma ''Liblikapüüdjat''! Oma isiklikku, oma veel olematule riiulile seisma. Tahan! Mitte, et see nüüd kaasaja skeptilise filosoofi Piibli alternatiiv oleks. Ja ega ma õieti end esimeseks ei pea kah, aga on asju, mida tahaks omada. See raamat on üks neist. Lihtsalt sellel põhjusel, et ta on hea. Ja et ta lülitas minus midagi sisse. Või välja.
Tahan oma ''Liblikapüüdjat''.
Sest ise olen kõiksugu kirevaid tiivulisi nii tulutult taga ajanud..

Kommentaare ei ole: